Tuesday, September 18, 2012

ေက်ာကပ္မွားသည့္ မိတၴဴ PDF Print E-mail
Written by မွဴးဆက္ပိုင္   
Thursday, 30 August 2012 11:24

“မင္း ႐ူးေနလား” ဒီစကားက သူ ဒီရက္ပိုင္း အတြင္း ၾကားေနရသည့္ စကား။ သူႏွင့္ အရင္းႏွီးဆံုး ကၽြမ္း၀င္ ပတ္သက္ၾကသည့္ ေဆြမ်ဳိး၊ မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္းတိုင္းက သည္စကားႏွင့္ အဓိပၸာယ္တူေသာ စကားမ်ဳိး ေျပာၿပီး သူ႔လုပ္ရပ္ကို အျပစ္တင္ ႐ႈတ္ခ်ၾကသည္။

“မင္း ႐ူးေနလား”တဲ့။ လူဆိုသည္ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိး ႐ူးေနၾကသည့္ သတၱ၀ါေတြပင္။ အခ်ဳိ႕က ေငြေၾကာင့္ ေငြေနာက္ကို အ႐ူး အမူးလိုက္ရင္း၊ အခ်ဳိ႕က ဂုဏ္အရွိန္အ၀ါ ေၾကာင့္ ရာထူး၊  ရာခံေနာက္ အ႐ူးအမူးလိုက္ရင္း တစ္ေနရာ မဟုတ္ တစ္ေနရာေတာ့ မလုပ္သင့္ မလုပ္အပ္ရာကို အ႐ူးတစ္ေယာက္ႏွင့္မျခား လူမသိ၊ သူမသိ အ႐ူးကြက္ နင္းၾကသည္ပဲ မဟုတ္လား။

တစ္ခုပဲ ကြာသည္။ အမ်ားက အ႐ူးဟု သတ္မွတ္ ထားသူတို႔က လူအမ်ားေရွ႕ မွာပင္ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း စိတ္အရွိကို စိတ္အရွိအတိုင္း ျပဳမူ လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး မိမိကိုယ္ကုိ လူေကာင္းဟု သတ္မွတ္ ထား သူတို႔က လူမသိ၊ သူ မသိ အ႐ူး လုပ္ရပ္ကို ဖံုး ကြယ္ရင္း ႐ူးၾကသည္။ ဒါပဲ ကြာသည္။

ကၽြန္ေတာ့္ လုပ္ရပ္ကို “႐ူးေနလား”ဟု ေျပာသူမ်ား သည္ မိမိကိုယ္ကို ႐ူးေန ေၾကာင္း မသိရွိ၊ မသံုးသပ္ တတ္ေသး သူမ်ားပင္။ ဒါ ေၾကာင့္ ထိုအေျပာမ်ဳိး ေျပာ လာသူမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ မတုန္မလႈပ္ ခပ္ျပံဳးျပံဳးျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ေနႏိုင္ခဲ့သည္။

အေကာင္းေယာင္ ေဆာင္ၿပီး အရာရာသင့္မသင့္၊ ရာမရာရာ ခ်င့္ခ်ိန္ ေတြေ၀ေန ရသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ၿငီးေငြ႕ လွၿပီ။ သေဘာသကာယ ျပည့္၀ေၾကာင္း ရင္ေကာ့ျပရ၊ ဦးၫြတ္ ဒူးေထာက္ျပရသည္ကို စိတ္ကုန္ၿပီ။ စိတ္ထား ျဖဴ စင္ေၾကာင္း ေရေပၚ အ႐ုပ္ေရး ျပရသည္ကို ခါးသီးလွၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ တကယ ႐ူးေနသူ မ်ား၏ စိတ္၏ လြတ္လပ္မႈ၊ ကိုယ္၏ လြတ္လပ္မႈတို႔ကို မိတၱဴကူးယူခ်င္မိ၏။

ေျပာပါေစ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဒီထက္ခံျပင္း ဆိုးရြားလြန္းသည့္ စကားလံုးတို႔ႏွင့္ ပစ္ေပါက္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ ခပ္ျပံဳးျပံဳး ေနတတ္ ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က ႐ူးခ်င္ေနမွေတာ့ က်န္ဘာကို  မူေနစရာ လိုမည္နည္း။
“မင္း ႐ူးေနလား ေန လင္း၊ အ႐ူး သံုးေယာက္ကို ေရဒီယို တစ္ေယာက္တစ္လံုး ၀ယ္ေပး ရေလာက္ေအာင္ မင္း ႐ူးေနတာလား”

အ႐ူးမ်ားကို ေရဒီယို ၀ယ္မေပးရဟု ဥပေဒ ထုတ္ထားသည္ေတာ့ ရွိမည္မထင္။ အၾကားအာ႐ံု ခံစားႏိုင္သူတိုင္း ေရဒီယို နားေထာင္ႏိုင္သည္ ပဲ။

“မင္းဟာက ကၽြဲပါး ေစာင္းတီး ျပတာနဲ႔ အတူတူ ပဲ၊ မင္း ဘာစိတ္ကူးနဲ႔ ဘာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ ေနတာလဲ။ ေနာက္ၿပီး မနက္တိုင္း အဲဒီ အ႐ူးသံုးေယာက္နဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္တယ္ ဆိုတာက ေရာ ဘာအဓိပၸာယ္လဲ၊ မင္း ဘာကို အရြဲ႕တိုက္ေနတာလဲ မင္းကြာ”

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြဲကို ေစာင္းတီးျပ႐ံုတင္ မဟုတ္။ ျဖစ္ႏိုင္မည္ ဆိုလွ်င္ DJ ပါ ပြတ္ျပခ်င္ေသးသည္။ ေလာကမွာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ဆိုတာ မရွိ၊ မျဖစ္ေသးတာပဲ ရွိသည္ဟု ပညာရွိတို႔ မိန္႔ဆို ဖူးခဲ့သည္ပဲ။ ေဟာ ခုၾကည့္ ကၽြန္ေတာ့္ အေပါင္းအေဖာ္ အ႐ူး သံုးေယာက္က မနက္ တိုင္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ ၿပီး လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ တတ္လာၾကၿပီ။

ခု လက္ရွိ လူေကာင္း ေတြႏွင့္မျခား ကၽြန္ေတာ္ ၀ယ္ေပးေသာ ေရဒီယိုေလး၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ကမၻာ့အေရး၊ ႏိုင္ငံအေရး၊ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး စသည့္ အေရးေတြကို ကေပါက္တိ၊ ကေပါက္ ခ်ာ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးတတ္လာ ၿပီ။ ဒါ ကၽြဲက ေစာင္းသံကို သတိျပဳမိလာျခင္းပဲ မဟုတ္လား။

“နင္ ေနာက္က်တယ္။ ငါတို႔က လက္ဖက္ရည္ ေတာင္ ေသာက္ၿပီးသြားၿပီ”

ဆိုင္ထဲ ၀င္၀င္ခ်င္း ဆီးႀကိဳ ႏႈတ္ဆက္လိုက္သည့္ ဆရာခ်ဳိ႕ အသံေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ၎တို႔စားေသာက္ ထားသည့္ အေျခအေနကို တစ္ခ်က္ အကဲ ခတ္လိုက္သည္။ အားပါး လက္ဖက္ ရည္က တစ္ေယာက္ကို ၂ ခြက္၊ နံေထာကတစ္ေယာက္ ၁ ပြဲစီ။ ဒါအျပင္ အဂၤလိပ္ႀကီးက စီးကရက္ ၁ ပြဲမွာၿပီး တစ္လိပ္ေတာင္ခဲထားလိုက္ ေသးသည္။ ေမာင္လူေအးက ေတာ့ လက္ဖက္ရည္ ၂ ခြက္ ေသာက္မထား၊ နံေထာ ၁ ပြဲေတာ့ စားထားသည္။

အင္း ဒီ ဆရာခ်ဳိ၊ အဂၤ လိပ္ႀကီး၊ ေမာင္လူေအး ဆိုသည္တို႔က ကၽြန္ေတာ့္လက္
သစ္ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း အ႐ူးသံုးေဖာ္ပဲ ျဖစ္သည္။

သံုးေယာက္လံုးက ကၽြန္ေတာ္ စိတ္တိုင္းက် ေရြး ခ်ယ္ထားသည့္ ယဥ္ယဥ္ ေလးႏွင့္ ႐ူးေနသူမ်ားပင္ ျဖစ္ ၏။ ဆရာခ်ဳိက သူ႔ကိုယ္သူ ကမၻာေက်ာ္ဓာတ္ပံုပညာရွင္ ကင္မရာမန္းဟု အထင္ရွိေန သူ။ သူ႔ဓာတ္ပံုပညာကို ယွဥ္ ႏိုင္သူ၊ တုႏိုင္သူ မရွိေသးဟု အျမဲတမ္း ေႂကြးေၾကာ္ေနတတ္ သူ။ သူ႔လည္ပင္းမွာေတာ့ ဗီဒီယို တိတ္ေခြ အစုတ္တစ္ခု ကို ပီနံႀကိဳးျဖင့္ခ်ည္ကာ အျမဲ ခ်ိတ္ဆြဲထားတတ္၏။ သူ႔ အျမင္မွာေတာ့ ထိုဗီဒီယို တိတ္ ေခြသည္ ဗီဒီယိုေခြမဟုတ္။ ေစ်းအျမင့္ဆံုး ေနာက္ဆံုးေပၚ ေမာ္ဒယ္လ္ ကင္မရာ တစ္လံုးပင္ ျဖစ္သည္။

ဆရာခ်ဳိသည္ ႐ူးေနေပ မင့္ အ႐ူးက တစ္မူးသာသည္ ဟု ေျပာရမည္။ သူက ျမန္မာ မူကို ေဖာ္ထုတ္ခ်င္ပါသတဲ့။ ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕သား စစ္စစ္မို႔ ေရႊ ေတာင္ၿမိဳ႕ကို ကမၻာသိေအာင္ ျပခ်င္ျပန္သတဲ့။ ထိုအခ်က္ မ်ားေၾကာင့္ပင္ ဆရာခ်ဳိအား ကၽြန္ေတာ္ အေပါင္းအသင္း အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္။

ေနာက္တစ္ေယာက္က အဂၤလိပ္ႀကီးဟု အမ်ားက ေခၚေသာ ဆံပင္ရွည္ရွည္တြန္႔ တြန္႔ ဖြာလန္ၾကဲႏွင့္ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း ဆယ့္ႏွစ္ရာသီမေရြး တစ္ထည္တည္းေသာ ဂ်င္း ေဘာင္းဘီႏွင့္ တီရွပ္အက်ႌကို အျမဲ၀တ္ဆင္တတ္သူ။ သူ႔ကိုေတာ့ မယား႐ူးဟု ေျပာရ မည္လား မသိ။ မိန္းမေသ၍ ႐ူးသြားသည္ဟု သိရသည္။ မိန္းမျမင္လွ်င္ နည္းနည္းေတာ့ လက္ရဲဇက္ရဲႏိုင္ သည္။ နထ ႏွင့္ ပတ္သက္ လာလွ်င္ မေမာႏိုင္၊ မပန္းႏိုင္ အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ျဖင့္ ေျပာတတ္၏။ အဂၤလိပ္ႀကီး က ဘြဲ႕ရ ပညာတတ္တစ္ ေယာက္ေတာ့ ျဖစ္ခဲ့ဟန္ရွိ၏။ သူ စကားေျပာလွ်င္ အဂၤလိပ္ စကား မပါဘဲ မေျပာ။

ေခတ္အျမင ္ရွိသည္ဟု ယူဆေသာေၾကာင့္ ထိုအဂၤ လိပ္ႀကီးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္ အေပါင္းအသင္း အျဖစ္ ေက်ေက်နပ္နပ္ ေရြးခ်ယ္မိ ျပန္သည္။

ေနာက္ဆံုး တစ္ေယာက္ က ေမာင္လူေအးပင္ ျဖစ္ သည္။ ေမာင္လူေအးကိုေတာ့ အမ်ားေခၚသည့္နာမည္ အတိ အက် မရွိ၊ အခ်ဳိ႕က ေမာင္လူ ေအးကို“ေဘာက္...ေဘာက္” ဟုေခၚသည္။ ေမာင္လူေအး က အျမဲတမ္း သူ၏ ေအာက္ ႏႈတ္ခမ္းကို အေပၚႏႈတ္ခမ္း ျဖင့္ ဖိအုပ္၍ “ေဘာက္... ေဘာက္”ဟု မၾကာခဏ ျပဳ လုပ္တတ္သည္။ ဒါကို အစြဲ ျပဳၿပီး ေခၚဟန္ရွိ၏။ အခ်ဳိ႕က လည္း “ေက်ာ္ႀကီး”ဟု ေခၚ ၾကျပန္သည္။ ေမာင္လူေအး က ကုန္းကမူအျမင့္တစ္ခုခု သို႔မဟုတ္ နည္းနည္းျမင့္ ေသာ သစ္ငုတ္ စသည့္အနိမ့္ အျမင့္ မညီတာေတြ႕လွ်င္ အျမင့္ေပၚတက္၍ အနိမ့္ပိုင္း သို႔ “တစ္၊ ႏွစ္၊ သံုး”ႏႈတ္မွ ေရတြက္ကာ ခုန္ခုန္ခ်တတ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “ေက်ာ္ ႀကီး”ဟုလည္း ၀ိေသသ ျပဳ ၾကျပန္၏။ ေနာက္နာမည္ တစ္ခုကေတာ့“ေကာင္းဘိြဳင္” ျဖစ္သည္။ ေမာင္လူေအးက ေကာင္းဘိြဳင္ဦးထုပ္ အျမဲေဆာင္း ထားတတ္သည္ေလ။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ပင္ ကိုေအးေသာ ေမာင္လူေအး ကုိ သူႏွင့္ လုိက္ဖက္ေအာင္ “ေမာင္လူေအး”ဟုပင္ အမည္ ေပးလိုက္သည္။ ေမာင္လူ ေအးက တစ္ေန႔လံုးေနလို႔ စကားတစ္ခြန္း ဆိုခဲသည္။ သူ႔ကိုၾကည့္လိုက္လွ်င္ တစ္ ေနရာရာတြင္ ေက်ာက္ခ် ငုတ္ တုတ္ထိုင္၊ ပါးစပ္က တ ေဘာက္ေဘာက္လုပ္၊ ညာ လက္က ေမးေစ့ရွိ မုတ္ဆိတ္ ေမြးတိုနံ႔နံ႔ကို ပြတ္သပ္ေန မည္။ ေနာက္ၿပီး ၁၅ မိနစ္ ျခားတစ္ခါ ဒါမွမဟုတ္ သူ သေဘာတက် ရွိလွ်င္ ျပံဳးၿဖီး ၿဖီးျဖစ္လာၿပီး ပညာရွိဟန္ ေခါင္း တဆတ္ဆတ္ လုပ္ ခ်င္လုပ္မည္။ ဒါပဲျဖစ္၏။ ဒါ ေၾကာင့္ ေမာင္လူေအးကိုေတာ့ ဘာအ႐ူးဟု အျခား၀ိေသသ တတ္ၿပီး မေျပာႏိုင္ၾက၊ ႐ူး ေတာ့ ႐ူးေနသည္ပဲေပါ့။

ေမာင္လူေအးကို အေပါင္းအသင္းအျဖစ္ ေရြး ခ်ယ္ရျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ အထင္ ေမာင္လူေအးသည္ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ႀကီး ေဆာ့ခရတိၱ၏ ဟန္ပန္မ်ဳိးျဖစ္ ႏိုင္သည္ဟု ယူဆေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေဆာ့ ခရတိၱသည္လည္း ေမာင္လူ ေအးဟန္အတိုင္းသာ ရွိလိမ့္ မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ သည္။ အရွင္းဆံုးေျပာရလွ်င္ ပညာရွိတို႔၏ အမူအက်င့္ လကၡဏာရွိေသာေၾကာင့္ ေမာင္လူေအးကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္၏။

“ငါ ညက အယ္နီညိဳနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့တယ္ကြ”

ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြမ်ား ကဒါပဲျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သည္ႏွင့္ စကား၀ိုင္း ကို ၎တို႔က စ၍ဦးတည္လာ ၾက၏။ တစ္ခုပဲ ရွိသည္ ေမာင္လူေအးကေတာ့ အျမဲတမ္း ေခါင္းညိတ္၊ ေခါင္းခါ ေလာက္သာ ၀င္ေရာက္ေဆြး ေႏြးတတ္သည္။ ယေန႔ထိ စကားတစ္ခြန္းမွ မဟေသး။

“အင္း လုပ္စမ္းပါဦး ဆရာခ်ဳိ၊ အယ္နီညိဳနဲ႔ေတြ႕ ေတာ့”

“အာ ေတြ႕ေတာ့... ဘယ္ရမလဲ။ ငါ ကင္မရာနဲ႔ ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ယူထားလိုက္တာ ေပါ့”

ဆရာခ်ဳိက သူ႔လည္ပင္းတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ကင္မရာ တစ္ျဖစ္လဲ ဗီဒီယို တိတ္ေခြအစုတ္ကို ခၽြတ္ယူၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အား ကမ္းေပးသည္။
“အဲဒီမွာ နင္ၾကည့္ေလ၊ တစ္ကမၻာလံုးကို ဒုကၡေပးေန တဲ့ေကာင္၊ ငါ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံု ႐ိုက္လာခဲ့တာ”

ဆရာခ်ဳိျပေသာ ကင္ မရာအား ကၽြန္ေတာ္က စိတ္ ၀င္တစားၾကည့္႐ႈဟန္ျပရင္း
“ဟာ ဟုတ္လွခ်ည္ လား ဆရာခ်ဳိရာ၊ အယ္နီညိဳ က ႏႈတ္ခမ္းေမြးကားကား ႀကီးနဲ႔ ခံ့ေခ်ာႀကီး”

“ဘာ နင္ မဟုတ္တာ မေျပာနဲ႔၊ အယ္နီညိဳက ႏႈတ္ခမ္းေမြး ပါရမွလား၊ နင္ေရဒီ ယို နားမေထာင္ဘူးလား၊ အယ္နီညိဳက မိန္းမမွ မိန္းမ စစ္စစ္ကြာ”

ဆရာခ်ဳိစကားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ မွင္တက္ သြားၿပီး ငံုထားေသာ လက္ ဖက္ရည္မ်ား မသီးေအာင္ အျမန္မ်ဳိခ်ပစ္လိုက္ရ၏။
“No...No U Say လက္မခံဘူး ဆရာခ်ဳိ၊ အယ္ နီညိဳဟာ ဘယ္လိုမွ Female မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊  U မိန္းမ အေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္သိ လို႔လဲ”

ဆရာခ်ဳိအေျပာကို အဂၤ လိပ္ႀကီးက ၀င္ျငင္းသည္။ မိန္းမႏွင့္ ပတ္သက္လာ၍ ၀င္ေျပာလာျခင္း ျဖစ္ႏိုင္၏။
“ေဟ့ေကာင္ ေသာက္ ႐ူး၊ နင္မသိရင္ ဘာမွ လာ မေျပာနဲ႔ အသာေနစမ္း”   

“ဘာကြ U ကမ်ား I ကို အ႐ူးတဲ့။ U ကမွ အ႐ူး ကြ။ ဗီဒီယိုတိတ္ေခြစုတ္ႀကီး ကင္မရာလုပ္ေနတဲ့ အ႐ူး”

ေဒါသတႀကီး မတ္ တတ္ထရပ္ၿပီး ေအာ္လိုက္ သည့္ အဂၤလိပ္ႀကီးအသံ ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ လန္႔သြားသည္။
“ကဲ အဂၤလိပ္ႀကီး ျပန္ ထိုင္စမ္း၊ မင္းတို႔ ဘယ္သူမွ မ႐ူးပါဘူးကြာ၊ အလကား ျပန္ထိုင္စမ္း”

ကၽြန္ေတာ့္ စကားၾကားေတာ့ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ၿငိမ္သြားၾကသည္။ ၿငိမ္ရမည္ ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က သူတို႔ကို လက္ဖက္ရည္ အျမဲ တိုက္ေနသည္ကိုေတာ့ ဒင္းတို႔က သိ ေနၾကသည္။ ႐ူးေပမဲ့ ဒီအ႐ူး ေတြက ပါးလိုက္သည္မွ ေရႊေတာင္စကၠဴ အ႐ံႈးေပးရ ေလာက္သည္။
“အင္း ကိုယ့္အတတ္နဲ႔ ကိုယ္ေတာ့ ျပန္စူးေနၿပီေဟ့၊ အလုပ္မရွိ အလုပ္ရွာ၊ ေၾကာင္ မ ေရခ်ဳိးဆိုတာ ဒါကို ေျပာတာကြ”

ေနာက္ဘက္၀ိုင္းမွ မၾကားတၾကား ၾသဘာေပး သံေတြေတာ့ ရွိလာၾကၿပီ။ ဒီလိုပါပဲ မနက္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၀ိုင္းကို စိတ္၀င္ တစား လာလာအကဲခတ္ ၾကည့္႐ႈၾကသည့္ သူေတြ ခုဆို အေတာ္ေလးေတာင္ မ်ားေန ၿပီ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလး က အရင္ထက္ ပိုစည္ကား သည္ကေတာ့ အမွန္။

ဒါေတာင္ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ပိုင္ရွင္အား ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူးကို ေျပာျပၿပီး  ထိုင္ဖို႔ ခြင့္ ေတာင္းတုန္းက ဆိုင္ရွင္သည္ အလို မက်ဟန္ ျဖင့္ အင္တင္တင္ ရွိေနခဲ့ေသးသည္။
“အ႐ူးေတြ ဆိုင္ေခၚလာ တာက ကိစၥမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အ႐ူးဆိုတာ တိရစၦာန္တစ္ ေကာင္နဲ႔ ဘာမွ မျခားလွဘူး။ ခု ေကာင္းေန၊ ၿငိမ္ေနေပမဲ့ ေနာက္ မုန္ယိုတဲ့ ဆင္တစ္ ေကာင္လို၊ အစာငမ္းတဲ့ က်ား တစ္ေကာင္လို ထေသာင္း က်န္းခ်င္ ေသာင္းက်န္းတတ္ တာ။ ဒီလုိေတြ ျဖစ္လာရင္ ေတာ့ ေမာင္ရင္ပဲ တာ၀န္ယူ မယ္လို႔ အာမခံရင္ ခြင့္ျပဳပါ တယ္၊ ထိုင္ပါ”တဲ့။

ခုေတာ့ ေန႔စဥ္ျပပြဲတစ္ ခုလို ျဖစ္ေနၿပီး တစ္ရက္ ထက္တစ္ရက္ ပိုပိုစည္ကား လာျခင္းေၾကာင့္ ဆိုင္ရွင္၏ ဟန္ပန္က သူ ေျပာခဲ့သည့္ စကားတို႔အား ေမ့လို႔၊ ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ျပံဳးျပံဳး၊ ျပံဳးျပံဳးေပ်ာ္ေပ်ာ္ ျဖစ္ေနေလၿပီ။
ခုေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ ကို ၾကည့္သည့္ လူအမ်ား၏ အၾကည့္မ်ားသည္လည္း အ႐ူးတစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ သည့္အၾကည့္မ်ဳိး၊ အျမင္မ်ဳိး ျဖစ္ျဖစ္လာၾကသည္။

“ဟလို အ႐ူးဥကၠ႒ႀကီး  ဘယ္လိုလဲဗ်၊ အ႐ူးေတြ ထိန္းေက်ာင္းရတာ အဆင္ေျပရဲ႕ မဟုတ္လား”

ဟိုအရင္တုန္းက ႏွစ္ ကိုယ္တစ္စိတ္ ရင္းႏွီးခဲ၊ ခင္မင္ခဲသူတို႔၏ ႏႈတ္ခြန္း ဆက္ျခင္း စကားမ်ား။
“ေဟ့ ေနလင္း...စိတ္ ေရာဂါကု ေဆး႐ံုဖြင့္ မလို႔ဆို၊ ခု စိတ္ေရာဂါအေၾကာင္း ေလ့ လာေနတယ္ဆိုလားလို႔... ဟုတ္လား”

ဒါက သူငယ္ခ်င္းမ အခ်ဳိ႕၏ ျပံဳးတံု႔တံု႔ မ်က္ႏွာ ေပးျဖင့္ ေနာက္ေျပာင္သည့္ စကား။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘယ္သူေတြ ဘယ္၀ါက်၊ ဘယ္အဓိပၸာယ္ျဖင့္ပင္ ေျပာ ေျပာ၊ ယခင္လို ခပ္ျပံဳးျပံဳး မတုန္မလႈပ္ အမူအရာျဖင့္ပင္ ျဖစ္၏။ ၾကာေတာ့ ေလ ေစာင္းဘယ္ေလာက္ထက္ ထက္ သူတို႔တိုက္ေနသည္မွာ ေရေစာင္း မဟုတ္ဘဲ ေက်ာက္ ေစာင္းမွန္း သိသြားၾကသည္။ ေျပာရသည္မွာ ေမာသြား၍ ခဏ အနား ယူေနျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အသံေတြ သိပ္မၾကားရေတာ့ေပ။

ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္  ျပန္ၾကားရလွ်င္ေတာ့ ကၽြန္ ေတာ္ ဘာစကားပဲ ၾကားရ ၾကားရ တစ္ခုခုတံု႔ျပန္ႏိုင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားထားမိ သည္။ အျခားေတာ့ မဟုတ္။ သူတို႔ကို ခပ္ျပံဳးျပံဳးၾကည့္ရင္း ေမာင္လူေအး စတုိင္လ္ျဖင့္ “ေဘာက္...ေဘာက္”ဟု အသံထြက္ျပလိုက္မည္။ ကဲ ဒင္းတို႔ ဘယ္လိုမ်ား ခံစား ၾကရမည္နည္း သိခ်င္စမ္းပါ ဘိ။

“သား မင္း ဘာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ ေနတာလဲ၊ အေမ မင္းစိတ္ကို နားမလည္ေတာ့ ဘူး သားရယ္၊ ၿပီးေတာ့ တစ္ ခုခုျဖစ္လာမွာကိုလည္း ေၾကာက္လာမိတယ္”

အေမ ေျပာလာသည့္ စကားႏွင္ ့အေမ့ ဟန္ပန္ေၾကာင့္ သည္တစ္ခါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္း တုန္လႈပ္သြားသည္။ ကိုယ္ေလးစား တန္ဖိုးထားရ သည့္ ေမြးမိခင္ မဟုတ္ပါ လား။
“အေမက ကၽြန္ေတာ့္ကို စိတ္မႏွံ႔ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္လာ တာမ်ဳိးလား အေမ”

“အေမ မထင္ရက္ပါဘူး သားရယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ျဖစ္လာေတာ့မွာလား၊ ျဖစ္လာမလားဆိုၿပီး ေတြး ေၾကာက္ေနမိတယ္”

ကၽြန္ေတာ္ အေမ့ ၀ဖိုင့္ဖိုင့္ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို ေပြ႕ဖက္ ပစ္လိုက္သည္။

“ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး အေမရယ္၊ မစိုးရိမ္ပါနဲ႔၊ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ပညာရပ္ တစ္ခုကို ေလ့လာ ေနတယ္လို႔ ပဲ အေမ သေဘာထားေနာ္ အေမ”

အေမက ကၽြန္ေတာ့္ဆို အျမဲတမ္း ယံုၾကည္သည္။ အေမ ယံုၾကည္မႈရေအာင္ လည္း ကၽြန္ေတာ္က အျမဲေန ျပခဲ့သည္။ အေမ ခုလိုေျပာ လာသည္က အေၾကာင္းရွိ သည္။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ေကာင္းျဖစ္သည့္ အဂၤလိပ္ ႀကီးတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ကို ေပါက္ခ်လာသည္။ ပထမေတာ့ အတင့္ရဲလာ သည့္ အဂၤလိပ္ႀကီးကို နည္း နည္းေတာ့ တင္းသြားမိသည္။ ေနာက္သတိထားမိ လိုက္သည္က အဂၤလိပ္ႀကီး သည္ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္ ပါသည့္ အ႐ူး မဟုတ္လား။ သူ႔မွာ ဘာဟန္ေဆာင္မႈမွ မရွိ ဟု ယူဆ၍ ကၽြန္ေတာ္ ေပါင္း သင္းခဲ့သည့္ အ႐ူးေပပဲ။ သူ႔ စိတ္ထဲ ေပၚလာရင္ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္မွမဟုတ္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ အိမ္ပင္ျဖစ္ပါေစ ၀င္၊ ထြက္ ခြင့္ရွိက ၀င္မည္၊ ထြက္မည္ ပင္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အဂၤလိပ္ႀကီးကို ပ်ာပ်ာသလဲလဲ ဆီးႀကိဳ၍ အိမ္ထဲ ေခၚလာလိုက္သည္။ အေမက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အဂၤလိပ္ႀကီး၏ အေျခအေနကို အသာအကဲ ခတ္ေနသည္။

အဂၤလိပ္ႀကီးက ဧည့္ခန္း တစ္ခုလံုးကို ေနရာ အႏွံ႔ အေသးစိတ္ လိုက္ၾကည့္သည္။ သူ စိတ္၀င္စားသည့္ ပစၥည္း တစ္ခုခုေတြ႕လွ်င္ ေကာက္ယူၾကည့္သည္။ ၿပီး ေနရာတက် ျပန္ထားသည္။ သူ စိတ္အ၀င္စားဆံုးေသာ အရာမွာ ဧည့္ခန္းနံရံတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ား ျဖစ္၏။

ပန္းခ်ီကားမ်ားက ဗန္ ဂိုး၏ နာမည္ႀကီး ပန္းခ်ီကားမ်ား ျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုေအာင္ကိုမွ တစ္ဆင့္ ကၽြန္ေတာ္ ရယူထားျခင္း ျဖစ္ ၏။ အမွန္ေတာ့ ပန္းခ်ီကား စစ္စစ္မ်ားမဟုတ္၊ ကြန္ပ်ဴတာ ပညာျဖင့္ ျပန္လည္ကူး ယူထားသည့္ ပံုတူ၊ ပံုပြား ပန္းခ်ီဓာတ္ပံုမ်ားသာ ျဖစ္ သည္။

“ဘယ္လိုလဲ အဂၤလိပ္ ႀကီးရဲ႕ ၾကည့္လွခ်ည္လား၊ အဲဒီ ပန္းခ်ီဆရာကုိေကာ သိလို႔လား”

ကၽြန္ေတာ္၏ ခပ္ျပံဳးျပံဳး အမူအရာျဖင့္ ေမးေသာ စကားကိုၾကားေတာ့ အဂၤလိပ္ ႀကီးက ႐ႈတည္တည္ မ်က္ႏွာ ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပန္စိုက္ ၾကည့္သည္။ ေနာက္ပန္းခ်ီ ကားမ်ားဘက္ ျပန္လွည့္သြား ၿပီး ေသခ်ာ ထပ္ၾကည့္ျပန္ သည္။

“ U က I ကို အထင္ ေသးတာပဲ။ ဒါ နာမည္ႀကီး ပန္းခ်ီဆရာ ဗန္းဆင့္ဗန္ဂိုးရဲ႕  ဆိုက္ပရက္ပင္ေတြနဲ႔ လမ္းဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီကား မဟုတ္လား”

ကၽြန္ေတာ္ ပါးစပ္ အေဟာင္းသားပြင့္သြားမိ သည္။ အဂၤလိပ္ႀကီး သိႏိုင္ လိမ့္မည္ဟု လံုး၀ကို ထင္ မွတ္မထား။ ဒါထက္ သူ႐ူး တစ္ေယာက္က ပို၍ပင္ သိ မည္မဟုတ္ဟု ထင္မိခဲ့ သည္။
ကၽြန္ေတာ္ အဂၤလိပ္ႀကီး ကို မယံုႏိုင္စြာ၊ ထိတ္လန္႔ အံ့ၾသစြာျဖင့္ ေငးၾကည့္ေနမိ ေတာ့ အဂၤလိပ္ႀကီးက တည္ ၿငိမ္ေသာမ်က္၀န္းမ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပံဳးစစျပန္ၾကည့္ ေနတာ ေတြ႕ရေလ၏။
အင္း အဂၤလိပ္ႀကီး၏ မ်က္၀န္း အဓိပၸာယ္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ဘာသာျပန္တတ္ ေအာင္ ႀကိဳးစားရဦးမည္။

“ဘာ ဆရာခ်ဳိ...ဘာ ေျပာတယ္”

“ဟုတ္တယ္၊ အဂၤလိပ္ ႀကီးကို ေနာက္ လက္ဖက္ ရည္ ေခၚမတိုက္နဲ႔။ ဒီေကာင္ က သူမ်ားမိန္းမ ၾကာခိုတဲ့ ၾကာကူလီေကာင္ပဲ”

“ေတာ္ေတာ့ ဆရာခ်ဳိ ေတာ္ေတာ့၊ အဂၤလိပ္ႀကီး အေၾကာင္းကို ခင္ဗ်ား အဂၤ လိပ္ႀကီး ေနာက္ကြယ္မွာ ေျပာ စရာ မလိုဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ မႀကိဳက္ဘူးဗ်ာ”

ဆရာခ်ဳိ ၿငိမ္သြား သည္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္စံုတစ္ ရာကို ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္း စားဖို႔ လိုၿပီဟု ထင္၏။ ဆရာ ခ်ဳိသည္ အ႐ူးတစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။ အဂၤလိပ္ႀကီးကို မေက်နပ္လွ်င္ အဂၤလိပ္ႀကီး ေရွ႕မွာပင္ ေျပာင္ေျပာင္တင္း တင္း ခ်ဲလင္း ေခၚရဲသည့္ သတိၱ ဆရာခ်ဳိတြင္ ရွိကိုရွိရ မည္။ အ႐ူး တစ္ေယာက္မွန္လွ်င္ လက္သီးပုန္းမထိုး တတ္ဟု ယူဆထားသည့္ ကၽြန္ေတာ့္နိယာမေတြ မွားမ်ား ေနၿပီလား။ ဒီဒႆနကို သက္ေသျပဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနသည့္လမ္း တို႔ မွားမ်ား မွားေနၾကၿပီလား။ ခု ဆရာခ်ဳိ လုပ္ပံုက လူေကာင္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ မျခား၊ ေကာက္က်စ္ယုတ္မာ လြန္းသည္။ ေနာက္ေက်ာကို  ဓားျဖင့္ ထိုးျခင္းျဖစ္၏။

ဒါဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူး၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဒႆန၊ ကၽြန္ေတာ့္သီအိုရီေတြ ေျမာင္း ထဲ ေရာက္ကုန္သည္ႏွင့္ ဘာ မ်ားျခားနားမည္နည္း။

ထိုေန႔က ဆရာခ်ဳိကို ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္းထုတ္ပစ္ လိုက္မိသည္။ ေမာင္လူေအး ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေမာင္ လူေအးက ထူးထူးျခားျခား ကၽြန္ေတာ့္ကို စိုက္ၾကည့္ေန ေလသည္။ တစ္စံုတစ္ခုကို ေတြးေနဟန္လည္း ေပၚ၏။

“ေမာင္လူေအး မင္း ဘယ္လိုျမင္လဲ။ ဆရာခ်ဳိနဲ႔ အဂၤလိပ္ႀကီးကို”

ကၽြန္ေတာ္ေမးမွ ေမာင္ လူေအးက ႏႈတ္ခမ္းတို႔ လႈပ္ ရွားလာၿပီး “ေဘာက္... ေဘာက္”ဟု အသံျပဳသည္။ ေနာက္ေမးေစ့ကို လက္ျဖင့္ ပြတ္သပ္ရင္း ေခါင္းကို တဆတ္ဆတ္ညိတ္သည္။ ေမာင္လူေအးဆီက တစ္စံု တစ္ရာ ၾကားရေတာ့မည့္ အထင္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ငံ့လင့္ ေနမိသည္။ သို႔ေပမဲ့ ေမာင္ လူေအးက ေခါင္းကို ဘယ္၊ ညာ ယမ္းခါၿပီး ထထြက္ သြားသည္။

ထိုထက္ ဆိုး၀ါးသည့္ က ဆရာခ်ဳိ မရွိသည့္ေနာက္ ပိုင္း အဂၤလိပ္ႀကီးကလည္း  ဆရာခ်ဳိနည္းတူ လက္သီး ပုန္းျဖင့္ တိုက္ခိုက္ျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေဒါသေတြ ဆူေ၀ သြား၏။ တစ္ေလာကလံုးႏွင့္  ဆန္႔က်င္၍ တည္ေဆာက္ ထားသည့္ ကၽြန္ေတာ့္အိပ္ မက္၊ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးအေခၚ  အယူအဆေတြ အားလံုးသဲထဲ ေရသြန္ ျဖစ္ကုန္သည္။ အဂၤလိပ္ႀကီးကိုလည္း ဆြဲ မထိုးမိ႐ံုတမယ္ ေမာင္းထုတ္ မိျပန္သည္။

စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့စြာ ျဖင့္ ေနာက္ရက္မ်ား၌ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္ မထြက္ေတာ့။ အျဖဴထည္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ အ႐ူး ေတြ၌ပင္ အေရာင္အစြန္း အထင္းက ရွိေနတတ္သည္ လား။ ကၽြန္ေတာ့္သီအိုရီေတြ မွားလိမ့္မည္ဟု ဒီအေျခအေန  ေရာက္သည့္တိုင္ လက္မခံ ခ်င္ေသး။ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေျဖကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အတိအက် ရရန္ ေဖာ္ထုတ္ ခ်င္ပါေသးသည္။ အေျဖ သည္ တစ္ေနရာမဟုတ္ တစ္ ေနရာတြင္ေတာ့ ရွိကို ရွိေနလိမ့္ မည္ဟု ယံုၾကည္မိ၏။

စိတ္နည္းနည္း ျပန္လည္ ၾကည္လင္လာေသာ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ျခံ ထဲဆင္းလာလိုက္သည္။ ျခံ ေထာင့္ရွိ စံပယ္႐ံု သံုး႐ံုအား ေရေလာင္းခ်င္စိတ္ေပၚလာ ျပန္သျဖင့္ ဘာလီပံုးျဖင့္ ေရ ဆြဲကာ ေရေလာင္းလုိက္၏။

အိမ္ေပါက္၀တြင္ေတာ့ အေမက ရင္ဘတ္ဖိ၍ မ်က္ လံုးအျပဴးသားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ကို ထိတ္လန္႔တၾကားေငး ၾကည့္ေနေလသည္။ အေမ ဘာကိုမ်ား ထိတ္လန္႔သြားပါ လိမ့္။ ကၽြန္ေတာ္ ပတ္၀န္း က်င္ကို ဟိုဟုိဒီဒီ လွည့္ ၾကည့္အကဲခတ္လိုက္ေတာ့ ေမာင္လူေအးကို ေတြ႕ရ သည္။ ေမာင္လူေအးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေက်ေက်နပ္နပ္ ၀မ္းသာအားရျဖင့္ ျပံဳးျပံဳးႀကီး စိုက္ၾကည့္ေနေလ၏။ ဘာကို ေက်နပ္ေနပါသနည္း။ အေမ သည္လည္း ဘာကိုထိတ္ လန္႔ေနပါသနည္း။ ကၽြန္ ေတာ္ ဘာတစ္ခုမွ မစဥ္းစား တတ္။ ထိုစဥ္ ဘယ္တုန္း ကမွ စကားဟဟ မေျပာဖူး ေသာ ေမာင္လူေအးက ကၽြန္ေတာ့္ကို “မင္း ေသာက္ ႐ူးပဲ”ဟု အသံ၀ါႀကီးျဖင့္ လွမ္းေအာ္ ေျပာလိုက္သည္။

အဲဒီ တဒဂၤ အခ်ိန္ ခဏ ေလးအတြင္းမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ အရာ အားလံုးကို နားလည္ သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္သည့္ အေျဖကို အရွင္းဆံုး ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္။

၀မ္းသာ ရႊင္ျမဴးစိတ္ ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ လက္သီး လက္ေမာင္းတန္း၍ အိမ္ေပၚ ေျပးတက္လာလိုက္၏။ အျပင္မွာေတာ့ နံနက္က တည္းက သည္းႀကီးမည္း ႀကီး ရြာေနသည့္မိုးက ခုထိ မတိတ္ေသး။
ကမၻာႀကီး ပို၍ တိမ္း ေစာင္းလာသည့္ႏွင့္အမွ် ရာသီဥတုေတြက တျဖည္း ျဖည္း ပိုမိုဆိုးရြားစြာ ေဖာက္ ျပန္ေနၾကသည္ပဲ မဟုတ္ လား။
မွဴးဆက္ပိုင္၊ေရႊေတာင္၊
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊စက္တင္ဘာလ ၂၀၁၂)
 
  • Thiha Kyaw
    “မင္း ႐ူးေနလား”တဲ့။ လူဆိုသည္ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိး ႐ူးေနၾကသည့္ သတၱ၀ါေတြပင္။ အခ်ဳိ႕က ေငြေၾကာင့္ ေငြေနာက္ကို အ႐ူး အမူးလိုက္ရင္း၊ အခ်ဳိ႕က ဂုဏ္အရွိန္အ၀ါ ေၾကာင့္ ရာထူး၊ ရာခံေနာက္ အ႐ူးအမူးလိုက္ရင္း တစ္ေနရာ မဟုတ္ တစ္ေနရာေတာ့ မလုပ္သင့္ မလုပ္အပ္ရာကို အ႐ူးတစ္ေယာက္ႏွင့္မျခား လူမသိ၊ သူမသိ အ႐ူးကြက္ နင္းၾကသည္ပဲ မဟုတ္လား။.
     
  • Chit Myo Minn Htun · Mandalay University
    အရမ္း ၾကိဳက္ႏွစ္သက္မိတယ္ဗ်ာ...။ ေနာ္ပီးေတာ့လည္း လူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတြးစရာ ေတြ အမ်ားၾကီးလည္း ရလုိက္တယ္ဗ်...။.

No comments: