Saturday, March 17, 2012

မတ္လ 2012 တြင္ Teen မဂြဇင္းမွာ ေဖာ္ျပခံရေသာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ၀တၳဳတိုေလးတစ္ပုဒ္ပါ။ ဖတ္ရႈေ၀ဖန္ အႀကံျပဳေပးၾကပါဦး။

အေရာင္ေျပာင္းေသာ လက္ဖက္ရည္ PDF Print E-mail
Written by မွဴးဆက္ပိုင္
Friday, 16 March 2012 16:51
Share |

မိုးက တဖြဲဖြဲ ရြာေနသည္။ ေဆာင္းတြင္းႀကီး မိုးရြာတာ ကၽြန္ေတာ္ ဒီတစ္ႀကိမ္ပဲ ေတြ႕ဖူး၏။ ရာသီ ဥတုေတြက ေဖာက္ျပန္ေနသည္။

“အင္း၊ လူေတြကလည္း အက်င့္၊ သီလ၊ သိကၡာေတြ ေဖာက္ျပန္၊ ရာသီ ဥတုကလည္း ေဖာက္ျပန္”

ဆရာ ဦးမိုးျမင့္သည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ အျပင္ဘက္သို႔ ေငးေမာစြာ ၾကည့္ရင္း ေတြးေတြးဆဆျဖင့္ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ လုပ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့အတြက္ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း တစ္ခြက္ ငဲွ႔ေပးမိ၏။ တစ္ဆက္တည္း ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္အား ဆရာ့အတြက္ ၀မ္းတီးဟု လွမ္းမွာလိုက္သည္။

“ဟာ၊ ေဟ့ ေဟ့ကေလး မေဖ်ာ္နဲ႔ မေဖ်ာ္နဲ႔၊ မေသာက္ေသးဘူးကြဲ႕။ မေဖ်ာ္နဲ႔”

ဆရာက ပ်ာပ်ာသလဲလဲ လွမ္းတာသည္။
“ေသာက္ပါဆရာ။ ဆရာ့ကို အခုလိုၾကံဳလို႔ ကၽြန္ေတာ္ တိုက္ခြင့္ရတာ၊ တကူးတက ေတြ႕ရဖို႔ လြယ္လွတာ မဟုတ္ဘူး”

“ေအးပါကြယ္ ဆရာလည္း ခုလိုၾကံဳလို႔ မေသာက္တာပါ။ ခုလို႔ၾကံဳလို႔ မေသာက္ေပမဲ့ ခုလိုၾကံဳလို႔ မင္းကို ထီေရာင္း ရဦးမယ္။ မင္းတိုက္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ၿပီး မင္းကို ထီေရာင္းလို႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ။ အဲဒီေတာ့ မင္းထီထိုး။ လက္ဖက္ရည္ေတာ့ မေသာက္ေတာ့ဘူး”

“ဟာ ဆရာကလည္း မဟုတ္တာ၊ ဆရာ့ကို လက္ဖက္ရည္လည္း တိုက္ပါ့မယ္။ ထီလည္း ထိုးပါ့မယ္ဆရာရယ္။ လက္ဖက္ရည္ေတာ့ ေသာက္ပါဦး ဆရာ”

ဆရာက ေခါင္းတခါခါ၊ လက္တကာကာျဖင့္ ဇြတ္ျငင္းဆန္သည္။
“ေမာင္မင္းမင္း မလုပ္နဲ႔ မမွာနဲ။ အဲဒါ ဆရာရဲ႕ စည္းတစ္ခုပါ။ တပည့္ေတြဆီ တကူးတက ေရာက္လာၿပီး ဆရာ လက္ဖက္ရည္ မေသာက္ပါရေစနဲ႔။ မင္းဆီ ၀င္လာတာ ထီေရာင္းဖို႔ သက္သက္ပါ။ ဆရာ ေရာင္းတဲ့ ထီကို ထိုးရင္ ဆရာ့ကို လက္ဖက္ရည္တိုက္ ျပဳစုတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ”

ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုပင္ေျပာေျပာ ဆရာက လက္ခံမည္မဟုတ္။ ဆရာ့ စိတ္ကို ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာ့ထံမွ ထီတစ္တြဲကိုသာ ကၽြန္ေတာ္ အားေပးလိုက္သည္။
“ေအးကြာ ငါ့တပည့္ အခုလို ဆရာ့ကို အားေပးတဲ့ အတြက္ သိန္းဆုႀကီး ေပါက္မွာပါ။ ေပါက္ပါေစလို႔လည္း ဆရာက ဆုေတာင္းပါတယ္။ ကဲ ေမာင္မင္းမင္းေရ အခ်ိန္ရိွတုန္း ဆရာၿမိဳ႕ထဲ ပတ္လိုက္ဦးမယ္ေဟ့။ ထိုင္ေနရစ္ဦးကြယ္”

ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင့္ ဆရာက မိုးရြာထဲ စက္ဘီးစုတ္ကေလးနင္း၍ ထြက္သြားေလသည္။ ဆရာ့ေက်ာျပင္ကို ၾကည့္ေငးရင္း ကၽြန္ေတာ္ စိတ္အစဥ္က ဟိုးငယ္စဥ္ အလယ္တန္းေက်ာင္း ဘ၀သို႔ ျပန္ေရာက္သြား၏။ ဆရာႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္၏ အတိတ္ ကာလမ်ားသည္ ဘီလူးဆိုင္း တီး၍ တျဖည္းျဖည္း ႐ုပ္လံုး ေပၚလာခဲ့သည္။

အခ်ိန္ကား ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ျဖစ္၏။ ေနရာကား ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ၿမိဳ႕ အာဆီယံ အ.လ.က ၂ ျဖစ္သည္။ ထိုေက်ာင္းလည္း စည္းကမ္းေသ ၀ပ္၍ ပညာထူးခၽြန္ေသာ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း အျဖစ္ နာမည္ႀကီးသည္။ ထိုနာမည္ႀကီးျခင္း၏ အခရာသည္ကား ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ၊ ဆရာ ဦးမိုးျမင့္ပင္ ျဖစ္၏။

“အာဆီယံဦးမိုးျမင့္ ေဟ့” ဆိုလွ်င္ တစ္ၿမိဳ႕ လံုးရိွ ေက်ာင္းသားမိဘတိုင္းက သိၾကသည္။ စည္းစနစ္ႀကီးၿပီး အသင္အျပေကာင္းသူျဖစ္ ေသာေၾကာင့္လည္း မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားကို ဦးမိုးျမင့္၏ အာဆီယံေက်ာင္းတြင္သာ ထားခ်င္ ၾကသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ အာဆီယံေက်ာင္းသည္ ေက်ာင္းသားအေရအတြက္ ကန္႔သတ္၍ လက္ခံ လိုက္ရသည္အထိ ဂုဏ္သတင္းႀကီးလွသည္။

နံနက္ ၈ နာရီထိုးလွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ား အားလံုး ႏိုင္ငံေတာ္ သီခ်င္းဆို၍ ႏိုင္ငံေတာ္ အလံအား အေလးျပဳရန္အလံတိုင္ရိွရာ ေက်ာင္း ေရွ႕ကြင္းျပင္သို႔ စီတန္းထြက္ၾကရ၏။ ထိုသို႔ အေလးျပဳရာ၌ပင္ ဆရာက ေက်ာင္း သားမ်ားအား ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ေပးၿပီး ျဖစ္ သည္။ ဆရာ၏ ေလ့က်င့္နည္းမွာ နံနက္ခင္း ေရဒီယုိတြင္လာေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ သီခ်င္းအား တိတ္ေခြျဖင့္ အသံဖမ္းလာ၍ ေက်ာင္းရိွ အခန္း တိုင္းကို တစ္ခန္း၀င္၊ တစ္ခန္းထြက္ျဖင့္ ေရဒီယုိအား ဖြင့္ျပေပး၏။

ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး မူလတန္းေက်ာင္း သားဘ၀က အျဖတ္အေတာက္၊ အဆြဲအငင္မရိွ စာသားအတိုင္းသီဆိုႏႈတ္က်ဳိးခဲ့ေသာ သီခ်င္းကို ဆရာက သံစဥ္မွန္ေအာင္ျပင္ေပးသည္။
“မင္းတို႔က တရားမွ်တ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ မေသြ တို႔ျပည္ တို႔ေျမ၊ အဲဒီတို႔ျပည္ တို႔ေျမကို တစ္ဆက္တည္း မဆိုရဘူး။ ကဲ နားေထာင္ ဆရာ ကက္ဆက္ဖြင့္ျပမယ္”

ဆရာက ကက္ဆက္ခလုတ္ကို ႏိွပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ သီခ်င္းအား ဖြင့္ျပသည္။
“ကဲ ၾကားလား။ အသံက အနိမ့္အျမင့္ရွိ တယ္။ တရားမွ်တ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ မေသြ တို႔ျပည္ တို႔ေျမ အဲဒီမွာ တို႔ျပည္လို႔ဆိုၿပီးရင္

“တိန္...တိန္...တိမ္”ဆုိၿပီး သံစဥ္တစ္ခု လာတယ္ ၾကားလား။ ၿပီးမွတို႔ေျမ တစ္ဘား ေစာင့္ရတယ္။ ခဏရပ္ရတယ္လို႔ ေျပာတာ။ ကဲ ဆရာက မင္းတို႔ကို ေရွ႕ကလက္နဲ႔ သေကၤတျပ မယ္။ ဆရာ့လက္အေပၚေျမႇာက္ရင္ မင္းတို႔အသံ ကို တင္ရမယ္ ။ ေအာက္ကိုခ်ရင္ အသံႏိွမ့္ရမယ္။ ကဲ ကက္ဆက္လည္း ဖြင့္ထားမယ္။ ကက္ဆက္နဲ႔ အတူ မင္းတို႔လည္း ညီေအာင္လိုက္ဆိုၾက”

ထိုကဲ့သို႔ နားစြဲေအာင္ ဆရာက အႀကိမ္ႀကိမ္ ေလ့က်င့္ေပး၏။ တစ္ႀကိမ္ဆို၍ မညီလွ်င္ ဆရာက-
“အမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ လူေပါင္းသန္းနဲ႔ ခ်ီၿပီး သူတို႔ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို သီဆိုအေလးျပဳတာ ဘာစည္း၀ါးမွ တိုင္စရာ မလိုဘူး။ ေအာ္တုိညီၿပီး သား။ မင္းတို႔က ခုတစ္တန္းမွ လူေပါင္း ၇၀ ေလာက္ပဲ ရိွတာ။ ဘာလို႔ မညီရမွာလဲ။ ကဲျပန္ ေလ့က်င့္ရေအာင္”

ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္း သီဆိုျခင္းအား ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းဖြင့္ဖြင့္ခ်င္း တစ္ပတ္မွ် ၾကာသည့္အထိ ကာယအခ်ိန္တိုင္း ေလ့က်င့္ၾကရ ၏။ ဆရာစိတ္တိုင္းက်ၿပီဆိုမွ အတန္းအားလံုး ေပါင္း၍ ေက်ာင္းေရွ႕ကြင္းျပင္ထြက္ကာ သီဆို ရင္းႏိုင္ငံေတာ္အလံအား အေလးျပဳေစသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မနက္ခင္းသီခ်င္းဆို အေလးျပဳတိုင္း ေက်ာင္းေရွ႕ျဖတ္သြား၊ ျဖတ္လာ လူတိုင္းက ရပ္ ၾကည့္နားေထာင္ရေလာက္သည့္အထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေပါင္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္၏ အသံက ညီညာ၍ တစ္သံတည္းျဖင့္ နား၀င္ခ်ိဳေစ သည္။

သတိဆြဲ၍ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းဆိုစဥ္ နည္း နည္းေလးမွ် မလႈပ္ရပါ။ လႈပ္သည္ကို ဆရာျမင္ လွ်င္ ဆရာက မွတ္ထားၿပီး ေနာက္မွ အျပစ္ေပး ေလ့ရိွ၏။ ထို႔ျပင္ ေက်ာင္းေနာက္က်၍ ေက်ာင္း ျပင္မွ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း သီဆိုသံၾကားလွ်င္လည္း ၾကားသည့္ေနရာတြင္ ရပ္၍ သတိ ဆြဲထားရ သည္။ ထိုသို႔ မရပ္မိလွ်င္ ဆရာက ေတြ႕သည့္ ေနရာ၌ ထိုင္ထ လုပ္ခိုင္း၍ အျပစ္ ေပးတတ္သည္။

ထိုေန႕က ကၽြန္ေတာ္ ကံဆိုးသည့္ေန႔ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းဆင္းခါနီး အခ်ိန္က်မွ အေပါ့သြား ခ်င္လာသျဖင့္ ေက်ာင္းအိမ္သာမွာ အေပါ့သြားၿပီး ျပန္အလာ ေက်ာင္းဆင္းေခါင္းေလာင္း ထိုးသံ
ႏွင့္အတူ စာသင္ခန္းတိုင္း ႏိုင္ငံေတာ္ သီခ်င္းဆိုသံကို ၾကားလိုက္ရသည္။ အိမ္ျပန္ခ်င္ ေဇာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေနရာတြင္ ရပ္မေနမိ။ အခန္းသို႔ ေျခ ကုန္သုတ္၍ ေျပးသြားမိသည္။ ဤသည္ကို ဆရာ ဦးမိုးျမင့္က သူ႕႐ံုးခန္းမွ ေန၍ျမင္မိေအာင္ ျမင္လိုက္သည္။

ေနာက္ေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ အခန္းသို႔ ေရာက္ လာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အား ကိုယ့္နားရြက္ ကိုယ္ဆြဲကာ ေက်ာင္းတစ္ပတ္ ပတ္ေစၿပီး အျပစ္ေပး၏။ ဤသည္ကား ဆရာဦးမိုးျမင့္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ထိပ္ တိုက္ေတြ႕ရသည့္ ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ပင္ ျဖစ္သည္။

ဆရာသည္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ျဖစ္ေသာ္ လည္း အ႒မတန္း သခ်ာၤဘာသာရပ္ကို ကိုယ္ တိုင္၀င္သင္၏။ ဆရာ၊ ဆရာမ ဦးေရနည္း၍ မဟုတ္ပါ။ ဆရာကိုယ္တိုင္က သင္ၾကားေရးကို စိတ္ပါ၀င္စားလြန္း၍ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အ႒မတန္း ေရာက္ေတာ့ ဆရာႏွင့္ ထိေတြ႕ရေတာ့သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမတိုင္းသည္ စာေတာ္ေသာ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆိုးသြမ္းေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုသာ ပို၍ ဂ႐ုထားမိတတ္ၾက ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဒုတိယအမ်ဳိးအစား ထဲ၌ပါေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာသည္ မင္းမင္းဆိုေသာ ကၽြန္ေတာ့္အား အထူး မိတ္ဆက္စရာ မလိုဘဲႏွင့္ ထူးထူးျခားျခား မွတ္မွတ္ရရကို သိရိွေနေတာ့၏။ ဆရာ့ႀကိမ္လံုးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ စာေမးပြဲ က်၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကြမ္း၊ ေဆးလိပ္ ခိုးစား ခိုးေသာက္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ရန္ျဖစ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း အျမဲထိေတြ႔ေနရေတာ့သည္။

တစ္ႀကိမ္မွ ႏွစ္ႀကိမ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္မွ သံုးႀကိမ္။ ထို႔ထက္ အႀကိမ္ေရမ်ားလာေသာအခါ ဆရာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ပို၍အေလးထားလာေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုး တစ္ေန႕ေသာနံနက္ခင္း ေက်ာင္းမ တက္မီ အခ်ိန္၌ ဆရာသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား သူ႔ ႐ံုးခန္းထဲသို႔ ဆင့္ေခၚလိုက္ေတာ့သည္။

ဆရာ ကၽြန္ေတာ့္အား မည္သို႔ အျပစ္ေပး မည္မသိ။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္တြင္ေတာ့ ေဆာက္ တည္ရာမရ။ ေၾကာက္ဒူးေတြ တဆတ္ဆတ္တုန္ လ်က္ရိွေနေလေတာ့သည္။

“အစ္ကို႔ စာၾကည့္ခန္းေလးက ေသေသ သပ္သပ္နဲ႔ စာအုပ္ေတြကလည္း စံုလိုက္တာ။ ဖတ္ခ်င္စရာ စာအုပ္ေကာင္းေတြခ်ည္းပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာ က်လိုက္တာ”
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ညီငယ္၀င္းသိန္း၏ ေျပာစကားေၾကာင့္ ဖတ္လက္စ ဥပေဒစာအုပ္အား စာမ်က္ႏွာ နံပါတ္မွတ္၍ စားပြဲေပၚ တင္လုိက္ၿပီး-
“မင္းဖတ္ခ်င္ရင္ လာဖတ္ေပါ့ကြ၊ အိမ္ေတာ့ မငွားႏိုင္ဘူး ေမာင္။ ငါ့စည္းကမ္းက အိမ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ စာအုပ္မငွားဘူး။ မင္း ဖတ္ခ်င္ ဒီလာဖတ္။ ထမင္းလည္း ေကၽြးမယ္။ လက္ဖက္ရည္လည္း တိုက္မယ္”

၀င္းသိန္းက ကၽြန္ေတာ့္ စာအုပ္စင္မွ စာအုပ္မ်ားကို ခပ္ဖြဖြလွန္ေလွာ္ ၾကည့္ရင္း ရယ္ဟဟျဖင့္-
“မငွားပါဘူး အစ္ကိုရာ၊ မငွားပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အစ္ကို႔ရဲ႕ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ ကို ကၽြန္ေတာ္ သိလိုက္ရၿပီ”

“ဟ လုပ္စမ္းပါဦး။ ငါ့ရဲ႕ ဘာလွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္လဲ။ ငါ့ကိုယ္ငါေတာ့ ဘာမွလွ်ိဳ႕၀ွက္ထားတာ မရိွပါဘူး”

“ေၾသာ္ အစ္ကိုအလုပ္မွာ ေအာင္ျမင္ေနတာ ဒီစာၾကည့္ခန္းက စာအုပ္ေတြ ေၾကာင့္ဆိုတဲ့ လွ်ိဳ႔၀ွက္ခ်က္ကို သိလိုက္ရလို႔ေလ”

၀င္းသိန္း၏ ေျမႇာက္ပင့္စကားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာတက် ျပံဳး မိ၏။
ကၽြန္ေတာ့္ လံု႔လ၊ ၀ီရိယေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့သည္ပဲ။ အင္း ၀င္းသိန္းေျပာသလို စာေပ ေလ့လာဖတ္႐ႈျခင္းကိုေတာ့ အလုပ္ေၾကာင့္ တကူးတကန္႔ ဖတ္သည္မဟုတ္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက စာဖတ္၀ါသနာပါ လာခဲ့၍ မဖတ္ရမေနႏိုင္စြာ စာမ်ဳိးစံုကို အာသာငမ္းငမ္း ဖတ္မိသည္ကေတာ့ အမွန္။

“မင္းေျပာပံုက ငါ စာဖတ္လို႔ အလုပ္မွာ ေအာင္ျမင္လာတယ္ေပါ့ ဟုတ္လား”

“ေျမႀကီး လက္ခတ္မလြဲေပါ့ အစ္ကိုရာ။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္မွာ အေခ် အတင္ေျပာၾကတဲ့ အခါ အစ္ကို႔ စကားလံုးေတြက ေျမာက္ေနၾကတာ ဒီစာ အုပ္ေတြေၾကာင့္ေပါ့။ ဘာလဲ အစ္ကိုက ျငင္းခ်င္လို႔လား”

၀င္းသိန္း စကားေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတြေ၀သြားေစသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ကို အက်ဳိးျပဳေနသည့္ စာဖတ္ျခင္းကို အက်ဳိး ျပဳေနသည္မွန္း မသိ။ ခုေသခ်ာ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၀င္းသိန္းစကားေတြက ျငင္းပယ္စရာ မရိွပါ။ ဒါဆိုကၽြန္ေတာ္ စာဖတ္တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့တာ ဘယ္သူ လဲ။ ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားဖို႔ လိုလာပါၿပီ။

“အစ္ကို လက္မခံလို႔ မရပါဘူး။ ခုပဲ ကၽြန္ေတာ္ အစ္ကို႔ကို ၀မ္းသာစရာ သတင္းလာေပးတာ။ အစ္ကို ရာထူးတိုးနဲ႔ နယ္ေျပာင္းဖို႔ အမိန္႔ က်လာၿပီ”

၀င္းသိန္း ေျပာလာေသာ စကားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကားမိေတာ့။ အသိတရားတို႔က မိုက္ေနာင္တကို ထင္ထင္ရွားရွား မီးေမာင္းထိုးျပေနၾကၿပီ။ သည္ေန႔ မနက္ပိုင္းအခ်ိန္ကေလးထိ ကၽြန္ေတာ္ မိုက္ခဲ့မိသည္ပဲ။ ဆရာဦး မိုးျမင့္ႏွင့္ မနက္က ဆံုျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္ထိ ဆရာ့အေပၚ ကၽြန္ေတာ္ အျမင္မၾကည္လင္ခဲ့တာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ၀န္ခံပါသည္။ ဆရာသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား နည္းမ်ဳိးစံု အျပစ္ဒဏ္ေပး၍ ရက္စက္ခဲ့သည့္ ဆရာ တစ္ေယာက္ အျဖစ္သာ စိတ္မွာ အ႐ိုးစြဲေနခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ားစြာ မွားခဲ့ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ပင္ မွားသြားခဲ့ေလၿပီ။

ထိုေန႕က ဆရာ့႐ံုးခန္းထဲသို႔ ေၾကာက္ရြံ႕ေသာေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ေလးကန္စြာ ၀င္ျဖစ္ခဲ့၏။ ဆရာ ကၽြန္ေတာ့္အား ႀကီးမားေသာ အျပစ္တစ္စံု တစ္ရာေပးေတာ့မည္ဟု စိတ္ထဲစိုးထင့္၍ ေၾကာက္မိေနသည္။ သို႕ေသာ္ ဆရာက ထူးထူးျခားျခား အျပစ္တစ္စံုတစ္ရာ မေပးဘဲ-
“ကဲ ေမာင္မင္းမင္း မင္းအေၾကာင္းေတြကေတာ့ မၾကားခ်င္မွ အဆံုးပဲ ကြာ။ မေန႔က မင္း ရန္ျဖစ္တယ္ဆို။ တစ္ဖက္က ေခါင္းမွာ သံုးခ်က္ေတာင္ ခ်ဳပ္ရတယ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့ ဆရာ မင္းကို ေက်ာင္းထုတ္တဲ့ အထိ အျပစ္ေပးႏိုင္တယ္။ မင္း ေက်ာင္းထြက္ခ်င္လား”

ကၽြန္ေတာ့္ရင္တစ္ခုလံုး တ၀ုန္း၀ုန္း ခုန္ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္း ထြက္၍ မျဖစ္၊ အိမ္ကသိလွ်င္ ပိုဆိုးလာႏိုင္သည္။
“ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းေတာ့ မထြက္ခ်င္ပါဘူး ဆရာ”

“ဒါဆို မင္း ဆရာေပးတဲ့ အျပစ္ကို ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံမလား”

ဆရာ့အား မရဲတရဲ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းေမာ့ၾကည့္မိလိုက္သည္။ ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္အား ျပံဳးျပံဳးႀကီး စိုက္ၾကည့္္ေနသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ အနည္းငယ္ေတာ့ စိုးရိမ္စိတ္ ေျပသြားမိ၏။ ဆရာႀကီးေလးသည့္ အျပစ္မေပးပါေစႏွင့္ ဟုလည္း ဆုေတာင္းမိသည္။

“မစိုးရိမ္ပါနဲ႔ ေမာင္မင္းမင္းရဲ႕။ ဆရာ တျခား အျပစ္မေပးပါဘူး။ မင္း ဆရာနဲ႔ အတူ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္မွဴး အျဖစ္နဲ႔ တာ၀န္ ယူရမယ္။ အဲဒါဆရာ ေပးတဲ့ အျပစ္ပဲ။ ကဲ ဘယ္လိုလဲ”

“ဗ်ာ”

ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့အား အံ့ၾသ မွင္တက္စြာ ေငးၾကည့္ေနမိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာ ထိုသို႔ အျပစ္ေပးသည္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အႏုနည္းနဲ႔ ရက္စက္ လိုက္သည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့မိသည္။ အတန္းေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေဆာ့ကစားေလတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ မပါ၀င္ခဲ့ရ။ ေက်ာင္းမတက္မီ နံနက္ေစာေစာ ထ၍ ဆရာႏွင့္ စာၾကည့္တိုက္ထဲသို႔ ႀကိဳေရာက္ေနရသည္။ ေက်ာင္းဆင္းလွ်င္ ေတာ္ေတာ္ ႏွင့္ အိမ္မျပန္ရေသးဘဲ ေနာက္က်မွ ဆရာႏွင့္သာ အတူျပန္ရသည္။

အတန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္းႏွင့္ မေဆာ့ရ၊ မလည္ပတ္ရေလတိုင္း ဆရာအား စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ခုခဲ့မိေလသည္။ ဆရာ၏ ေနာက္ဆုံးနည္းက ရက္စက္ျပင္းထန္ လွခ်ည္လားဟု ေအာက္ေမ့ေနခဲ့မိသည္မွာ ယေန႔ အခ်ိန္ထိတိုင္ပင္ မဟုတ္ပါ လား။ ခုေတာ့ ထိုအျမင္တို႔သည္ကား ေနလာႏွင္းေပ်ာက္သည့္ႏွယ္ လြင့္စင္ ေပ်ာက္ကြယ္ ကုန္သည္ႏွင့္ အတူ ကၽြန္ေတာ္ ေျခလွမ္းတို႔သည္ ဆရာ ရိွရာသို႔ ဦးတည္လ်က္။

“တရားမွ်တ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ မေသြxxxတို႔ျပည္xxxတို႔ေျမ မ်ားလူခပ္သိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းေစဖို႔xxxခြင့္တူညီမွ်၀ါဒျဖဴစင္တဲ့ျပည္xxx”

ဆရာ့အား ေတြ႕ခ်င္ေဇာျဖင့္ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည့္ ေျခလွမ္းတို႔ ႐ုတ္ တရက္ တုံ႔ကနဲ ျဖစ္သြားမိ၏။ နားစည္ထဲသို႔ တိုး၀င္လာသည့္ ႏိုင္ငံ ေတာ္ သီခ်င္းသံေၾကာင့္ လူက အလိုလို သတိအေနအထားျဖင့္ မတ္သြား၏။ ကၽြန္ေတာ္ ရပ္ေနသည့္ေနရာမွာ ကားလမ္းမတစ္ေနရာတြင္ ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္-

“ဆက္သြား ေမာင္မင္းမင္း ဆက္သြား၊ ဒါဆရာတို႔ အာဆီယံေက်ာင္း မဟုတ္သလို မင္းတို႔ ဥပေဒ႐ံုးလည္း မဟုတ္ဘူးေလကြယ္။ ဒါလမ္းမႀကီး ကြဲ႕။ အႏၱရာယ္ မ်ားပါတယ္ကြယ္”

“ဟင္ ဆရာ”
ကၽြန္ေတာ္ တအံ့တၾသျဖင့္ ေနာက္လွည့္ ၾကည့္မိလိုက္ေတာ့ စက္ဘီး စုတ္ကေလးေပၚမွ ဆင္းလာသည့္ဆရာ။ ဆရာ့မ်က္ႏွာက ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ေနသည့္ စကားလံုးတိုင္းအား ႀကိဳသိေန သည့္ႏွယ္ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ ဟိုးယခင္ အခ်ိန္ တုန္းကလို က႐ုဏာလႊမ္းေသာ မ်က္၀န္းတို႔ျဖင့္ ျပံဳး၍ၾကည့္ေနပါသည္။

“ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္ကို သိေန တယ္”

“သိတာေပါ့ကြ၊ ဒီေန႔ပဲ မင္း ၿမိဳ႕နယ္တရား သူႀကီးရာထူးနဲ႔ နယ္ေျပာင္းမိန္႔ က်လာတယ္ဆို တာလည္း သိတယ္”

“ဗ်ာ”

ကၽြန္ေတာ္ဆရာ့အား ဘယ္လိုစကားလံုး ျဖင့္ ေတာင္းပန္ရမည္မွန္း မစဥ္းစားတတ္ေလာက္ ေအာင္ ျဖစ္ရ၏။ ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ကို အျမဲဂ႐ု ထားခဲ့သည္ပဲ။
“ဆရာ ကၽြန္ေတာ္ မိုက္ပါတယ္ ဆရာရယ္။ ဆရာ့ကို ကၽြန္ေတာ္ ေစာ္ကားခဲ့မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာ မထြက္ေတာ့ပါဘူး ဆရာရယ္”

“ဆရာ့စိတ္ထဲ မရိွပါဘူး ေမာင္မင္းမင္း ဒါေၾကာင့္ ေတာင္းပန္ဖို႔လည္း မလိုပါဘူးကြယ္။ ဆရာက အျမဲမင္းတို႔ကို ခြင့္လႊတ္ၿပီးသားပါ”

ေနာင္တတရားတို႔ ႐ိုက္ခတ္လာေသာ အံ့ၾသ ၀မ္းသာစိတ္တို႔ႏွင့္ အတူ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့ဒူးႏွစ္ ဖက္အား ဖက္၍ အႀကိမ္ႀကိမ ္ဦးၫြတ္မိ၏။ ၀မ္း သာ၊ ၀မ္းနည္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ႏႈတ္မွာေတာ့ ေနာက္ထပ္မည္သည့္စကားလံုးတို႔မွ ထပ္က် မလာႏိုင္ေတာ့။ ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ပခံုးကို ပုတ္ ၍ အသာတြဲသည္။ သည္တစ္ႀကိမ္ ကၽြန္ေတာ္ တိုက္မည့္ လက္ဖက္ရည္သည္ ဆရာ့အား လမ္းၾကံဳ၍ တိုက္သည့္ ေလာက၀တ္ျပဳသည့္ လက္ဖက္ရည္ မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲက ယိုစိမ့္ထြက္က်လာသည့္ ေမတ္ၱာျဖင့္ ပါ၀င္ေဖ်ာ္ စပ္ထားေသာ အာစရိယ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ ပင္ ျဖစ္သည္။

ထို႔အတူ သည္တစ္ႀကိမ္ ကၽြန္ေတာ္တိုက္ မည့္ လက္ဖက္ရည္အားလည္း ဆရာ ျငင္းလိမ့္ မည္ မဟုတ္ဆိုတာ ေသခ်ာေနေလေတာ့၏။
ႏိုင္ငံေတာ္ သီခ်င္းသံသည္ကား ဆရာႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္၌ တျဖည္းျဖည္း တိုး၍၊ တိုး၍ က်န္ရစ္ခဲ့ေလေတာ့သတည္း။

မွဴးဆက္ပိုင္၊ေရႊေတာင္၊
(Teen မဂၢဇင္း၊မတ္လ ၂၀၁၂)

No comments: